Een sterke online aanwezigheid is cruciaal voor het succes van elk bedrijf. Dit geldt zeker ook voor Sterksen, een toonaangevende speler in de IT-recruitment en gespecialiseerde RPO-dienstverlening. Sinds 2021 is Sterksen onderdeel van HeadFirst Group. Recentelijk hebben de teams van beide organisaties hun krachten gebundeld voor de nieuwe corporate website van Sterksen. Hoe is de samenwerking verlopen en wat waren de grootste uitdagingen? Deze en andere vragen stelden we aan Estelle Faivre en Natasja Spooren: “Het doel was helder: een frisse en moderne uitstraling die laat zien waar Sterksen voor staat.”

Lancering nieuwe corporate website van Sterksen

“We weten elkaar nu beter te vinden”

Benieuwd naar meer mooie samenwerkingen? Neem contact op.

Estelle Faivre, Recruitment Marketeer bij Sterksen, benadrukt de noodzaak van een website die past bij de vernieuwde huisstijl en de kernwaarden van Sterksen. “Omdat de uitstraling van de Sterksen website niet langer aansloot bij onze branding, hebben we gekozen voor een re-design met mooie foto’s die onze cultuur en professionaliteit weerspiegelen.”

Natasja Spooren, Manager Communicatie bij HeadFirst Group, legt uit hoe zij hebben bijgedragen aan het design, de functionaliteit en de inhoud van de nieuwe website. “We hebben niet alleen gekeken naar de uitstraling, maar ook naar de wijze waarop we alle doelgroepen kunnen aanspreken”, zegt Natasja. “Waar de oude website voornamelijk was gericht op opdrachtgevers, moest de nieuwe website ook gericht zijn op kandidaten. Een plek waar zij direct in contact komen met carrièremogelijkheden, in ieder gewenste contractvorm.”

Leermomenten

Het project heeft waardevolle inzichten opgeleverd ten aanzien van samenwerking, projectplanning en optimalisatie na livegang. “Het inzetten van verschillende specialismen die we in huis hebben, maakte het project effectief en leerzaam. Door multidisciplinair te werken konden we creatieve oplossingen bedenken en snelle beslissingen nemen. Effectieve communicatie zorgde voor een vlotte samenwerking en flexibiliteit in het omgaan met uitdagingen. Dit leidde tot een succesvolle afronding van het project. Daarnaast werken we met strakke deadlines, omdat we voor verschillende brands werken en veel websites beheren. Dat je daarin de juiste stappen neemt om binnen de gestelde tijd tot een goed uitresultaat te komen, is essentieel”, legt Natasja uit.

“In het begin was het een beetje zoeken wie de betrokkenen waren bij het project, je moest elkaar leren kennen en weten bij wie je moest zijn voor een bepaald vraagstuk, maar gedurende de samenwerking werd dit steeds duidelijker. We hebben veel kennis in huis heb ik gemerkt, waar we nu ook echt gebruik van maken. Het is fijn dat we nu ook gezichten bij namen hebben. Ik kijk er eigenlijk wel naar uit om meer van dit soort projecten samen op te pakken”, besluit Estelle.

Verbeteringen

Met de lancering van de nieuwe website heeft Sterksen een platform dat niet alleen de dienstverlening adequaat presenteert, maar ook alle contractvormen aanbiedt. “We hebben sinds begin dit jaar deta-vast als nieuwe dienstverlening geïntroduceerd”, zegt Natasja, wijzend op de toekomstgerichte benadering van de website. “Dat was één van de stappen die we met de nieuwe website meteen gezet hebben. Juist omdat we een harde deadline hadden staat dit nu, de volgende stap is dat we verder gaan werken aan de content, om de dienstverlening nog meer inhoud te geven.”

Estelle voegt toe: “Denk ook aan tools, zoals een chatbot voor vragen zodra bezoekers op de website komen of bijvoorbeeld het instellen van een job alert. We kijken nu vooral hoe we de website verder kunnen optimaliseren, op basis van bezoekersdata. Dat is een mooie volgende stap waar we volop aan werken.” Ze vertelt ook dat de overstap naar eigen beheer veel meer mogelijkheden biedt. “Voorheen hadden we het beheer uitbesteed aan een externe partij, maar nu we het zelf doen kunnen we veel sneller optimalisaties doorvoeren.”

Uitdagingen

Natasja licht toe dat de grootste uitdaging lag in de koppeling met Carerix, een extern platform voor de kandidatenpool. “Alle wensen moesten doorvertaald worden vóór een bepaalde datum, in dit geval 2 januari, en dat was best een uitdaging”, merkt zij op. “Dat traject is nog niet afgerond, omdat er altijd ruimte is voor verbetering, noem het de kinderziektes die je er nog uit moet halen.”

 

Korte lijnen

Estelle en Natasja benadrukken beiden het belang van een optimale samenwerking, korte communicatielijnen en het benutten van expertise binnen HeadFirst Group. “Gedurende het proces hebben we continu kritisch gekeken naar welk specialisme we in elke fase van dit traject aan moesten sluiten”, zegt Estelle. “Het voordeel van deel uitmaken van HeadFirst Group is dat we kunnen vertrouwen op een team met verschillende specialismen, van cro, ux tot copywriting en marketing. We hebben het allemaal in huis. Dit was een eerste groot gezamenlijk project sinds de overname, en door deze intensieve samenwerking weten we elkaar nu beter te vinden.”

Natasja voegt eraan toe: “Het leuke aan dit soort projecten is vooral dat je dichter naar elkaar toe kruipt in de samenwerking. Ik ben nu ongeveer twee jaar betrokken bij Sterksen. In het begin was ik enkel het gezicht naar hen toe, maar inmiddels weten ze bij wie ze voor welk vraagstuk moeten zijn. Er is begrip en een constructieve samenwerking ontstaan.”

Benieuwd naar meer mooie samenwerkingen? Neem contact op.

Leermomenten

Het project heeft waardevolle inzichten opgeleverd ten aanzien van samenwerking, projectplanning en optimalisatie na livegang. “Het inzetten van verschillende specialismen die we in huis hebben, maakte het project effectief en leerzaam. Door multidisciplinair te werken konden we creatieve oplossingen bedenken en snelle beslissingen nemen. Effectieve communicatie zorgde voor een vlotte samenwerking en flexibiliteit in het omgaan met uitdagingen. Dit leidde tot een succesvolle afronding van het project. Daarnaast werken we met strakke deadlines, omdat we voor verschillende brands werken en veel websites beheren. Dat je daarin de juiste stappen neemt om binnen de gestelde tijd tot een goed uitresultaat te komen, is essentieel”, legt Natasja uit.

“In het begin was het een beetje zoeken wie de betrokkenen waren bij het project, je moest elkaar leren kennen en weten bij wie je moest zijn voor een bepaald vraagstuk, maar gedurende de samenwerking werd dit steeds duidelijker. We hebben veel kennis in huis heb ik gemerkt, waar we nu ook echt gebruik van maken. Het is fijn dat we nu ook gezichten bij namen hebben. Ik kijk er eigenlijk wel naar uit om meer van dit soort projecten samen op te pakken”, besluit Estelle.

Verbeteringen

Met de lancering van de nieuwe website heeft Sterksen een platform dat niet alleen de dienstverlening adequaat presenteert, maar ook alle contractvormen aanbiedt. “We hebben sinds begin dit jaar deta-vast als nieuwe dienstverlening geïntroduceerd”, zegt Natasja, wijzend op de toekomstgerichte benadering van de website. “Dat was één van de stappen die we met de nieuwe website meteen gezet hebben. Juist omdat we een harde deadline hadden staat dit nu, de volgende stap is dat we verder gaan werken aan de content, om de dienstverlening nog meer inhoud te geven.”

Estelle voegt toe: “Denk ook aan tools, zoals een chatbot voor vragen zodra bezoekers op de website komen of bijvoorbeeld het instellen van een job alert. We kijken nu vooral hoe we de website verder kunnen optimaliseren, op basis van bezoekersdata. Dat is een mooie volgende stap waar we volop aan werken.” Ze vertelt ook dat de overstap naar eigen beheer veel meer mogelijkheden biedt. “Voorheen hadden we het beheer uitbesteed aan een externe partij, maar nu we het zelf doen kunnen we veel sneller optimalisaties doorvoeren.”

Uitdagingen

Natasja licht toe dat de grootste uitdaging lag in de koppeling met Carerix, een extern platform voor de kandidatenpool. “Alle wensen moesten doorvertaald worden vóór een bepaalde datum, in dit geval 2 januari, en dat was best een uitdaging”, merkt zij op. “Dat traject is nog niet afgerond, omdat er altijd ruimte is voor verbetering, noem het de kinderziektes die je er nog uit moet halen.”

 

Korte lijnen

Estelle en Natasja benadrukken beiden het belang van een optimale samenwerking, korte communicatielijnen en het benutten van expertise binnen HeadFirst Group. “Gedurende het proces hebben we continu kritisch gekeken naar welk specialisme we in elke fase van dit traject aan moesten sluiten”, zegt Estelle. “Het voordeel van deel uitmaken van HeadFirst Group is dat we kunnen vertrouwen op een team met verschillende specialismen, van cro, ux tot copywriting en marketing. We hebben het allemaal in huis. Dit was een eerste groot gezamenlijk project sinds de overname, en door deze intensieve samenwerking weten we elkaar nu beter te vinden.”

Natasja voegt eraan toe: “Het leuke aan dit soort projecten is vooral dat je dichter naar elkaar toe kruipt in de samenwerking. Ik ben nu ongeveer twee jaar betrokken bij Sterksen. In het begin was ik enkel het gezicht naar hen toe, maar inmiddels weten ze bij wie ze voor welk vraagstuk moeten zijn. Er is begrip en een constructieve samenwerking ontstaan.”

Estelle Faivre, Recruitment Marketeer bij Sterksen, benadrukt de noodzaak van een website die past bij de vernieuwde huisstijl en de kernwaarden van Sterksen. “Omdat de uitstraling van de Sterksen website niet langer aansloot bij onze branding, hebben we gekozen voor een re-design met mooie foto’s die onze cultuur en professionaliteit weerspiegelen.”

Natasja Spooren, Manager Communicatie bij HeadFirst Group, legt uit hoe zij hebben bijgedragen aan het design, de functionaliteit en de inhoud van de nieuwe website. “We hebben niet alleen gekeken naar de uitstraling, maar ook naar de wijze waarop we alle doelgroepen kunnen aanspreken”, zegt Natasja. “Waar de oude website voornamelijk was gericht op opdrachtgevers, moest de nieuwe website ook gericht zijn op kandidaten. Een plek waar zij direct in contact komen met carrièremogelijkheden, in ieder gewenste contractvorm.”

Lancering nieuwe corporate website van Sterksen

“We weten elkaar nu beter te vinden”

Een sterke online aanwezigheid is cruciaal voor het succes van elk bedrijf. Dit geldt zeker ook voor Sterksen, een toonaangevende speler in de IT-recruitment en gespecialiseerde RPO-dienstverlening. Sinds 2021 is Sterksen onderdeel van HeadFirst Group. Recentelijk hebben de teams van beide organisaties hun krachten gebundeld voor de nieuwe corporate website van Sterksen. Hoe is de samenwerking verlopen en wat waren de grootste uitdagingen? Deze en andere vragen stelden we aan Estelle Faivre en Natasja Spooren: “Het doel was helder: een frisse en moderne uitstraling die laat zien waar Sterksen voor staat.”