Great Place To Work:
‘Elke dag een beetje beter worden’

Scroll naar beneden

Head of HR

Joke de Graaf

Joke de Graaf
Head of HR

Kernwaarden

Onze kernwaarden zijn Customer first, Learn everyday & Connecting people. Joke licht toe: ”We zijn klantgericht, zowel extern als intern. Daarnaast leren we elke dag en zijn we bijvoorbeeld slimmer gaan werken met elkaar. En, bij alles wat we doen proberen we zoveel mogelijk verbinding te maken met elkaar. Dat betekent ook dat we graag successen vieren en met elkaar feesten. We organiseren maandelijkse borrels met elke keer een ander thema, we doen heel veel aan sportactiviteiten, hebben iedere maand een viermoment waarop successen worden gevierd, de jarige collega’s worden toegezongen en mensen in het zonnetje worden gezet. Medewerkers komen ook regelmatig zelf met initiatieven om iets te organiseren en hier is volop ruimte voor. De resultaten laten zien dat onze werkomgeving wordt ervaren als rechtvaardig, gericht op innovatie en verbondenheid en dat vind ik echt supergaaf.”

“De afgelopen jaren zijn we enorm gegroeid en dat biedt carrière mogelijkheden voor zowel bestaande als nieuwe medewerkers. Er ontstaan nieuwe rollen en mooie doorgroei mogelijkheden. Onze organisatie belooft de komende jaren niet te stoppen met groeien en dat bereiken wij alleen met de meest gedreven collega’s. Wij hebben hele mooie rollen openstaan dus ik zou zeggen, ben je op zoek naar een mooie  uitdaging kom dan kennismaken en wie weet ben je binnenkort onderdeel van onze Great Place To Work.”

Shake up the next world of work with us.

Growth mindset

Elke dag een beetje beter worden, zowel als organisatie als individu, is waar we naar streven. Joke voegt daaraan toe: “We zoeken mensen die een growth mindset hebben. Het is wat dat betreft een snoepwinkel, want er valt altijd wat te verbeteren. Denk niet: het werkt, omdat we het altijd zo doen. Nee, we willen elke dag meebewegen met de verandering die nodig is. Daar ben ik ook met mijn eigen team continu mee bezig. We helpen de klant door goed te luisteren naar de vraag. Dat betekent ook dat soms iets niet kan, maar de feedback nemen we serieus en we kijken dan wat wél mogelijk is.”

Geweldige plek om te werken

Met een mooie trust Index van 77% voldoet HeadFirst Group aan de criteria voor goed werkgeverschap. Joke: “Het hoogst scoren we, met een 9,5, op een eerlijke behandeling ongeacht gender, etnische achtergrond of leeftijd, daar ben ik echt trots op. Waar we ook goed op scoren is het welkom heten en laten voelen van medewerkers. Ook autonomie, waar we naar streven, vertaalt zich terug naar hoge scores .” Joke straalt als ze een aantal voorbeelden benoemd. “Medewerkers krijgen veel verantwoordelijkheid, wordt beoordeeld met een een score van 9,3. Ik kan hier echt mezelf zijn, wordt gewaardeerd met een 9,2. Ik krijg de benodigde middelen om mijn werk goed te doen, wat gewaardeerd wordt met een 9. Als ik vrij wil, kan ik dat krijgen, wat een score heeft van een 9. Het management heeft vertrouwen in de medewerkers en biedt ruimte om hun functie uit te voeren, wat gewaardeerd wordt met een 8,9. Dat zijn waarderingen en scores waar we als organisatie heel blij van worden.”

Blijven verbeteren

Na de eerste certificering volgde een tweede erkenning, maar dit gaat volgens Joke niet vanzelf. “Afgelopen jaar waren we voor het eerst gecertificeerd en daar doen we dan ook echt iets mee. We hebben acties uitgezet voor de verbeterpunten, waardoor de ratings weer zijn gestegen. Great Place To Work acties zijn ook onderdeel in de jaarplannen van de verschillende teams. Iedere manager geeft daar aandacht aan waardoor we er allemaal aan werken om elke dag een beetje beter te worden.”

De stem van de werknemer

Voor Joke is het vooral belangrijk om goed te luisteren naar de medewerkers. “Zij zijn onze ogen en oren, zowel naar buiten toe richting de klanten, als intern. Ze zijn vertrouwd met onze systemen en weten precies wat wel en niet goed gaat. Daarom is hun input ontzettend waardevol om te blijven verbeteren en een fijne werkomgeving te behouden. We voeren jaarlijks tevredenheidsmetingen uit, maar ook tussendoor peilen we regelmatig. Het doel is om hiervan een doorlopend proces te maken.”

Voor het tweede jaar op rij heeft HeadFirst Group de certificering Great Place To Work ontvangen. Wat betekent dit?

Voor Joke is de certificering een mooie erkenning, maar geen doel op zich. “Waar het om gaat is dat we ook echt een Great Place To Work zijn. Dat mensen hier met veel plezier aan het werk zijn, dat we ze een mooie en inhoudelijke baan kunnen bieden en een geweldige werkomgeving. De certificering kijkt niet alleen naar rationele aspecten zoals arbeidsvoorwaarden en opleidingen, maar ook naar zaken als leiderschap, vertrouwen, trots en plezier. Dat zijn elementen die je niet heel vaak terugziet, wel steeds meer gelukkig, maar wij lopen daarin voorop.”

Wat maakt een werkplek echt geweldig? Bij HeadFirst Group gaat het niet alleen om mooie kantoren en aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden. Een ‘Great Place To Work’ zijn, waar medewerkers met plezier naartoe komen en waar een cultuur van vertrouwen en trots heerst, dat is de missie. Over die missie spreken we Joke de Graaf, Head of HR: “Ik ben ervan overtuigd dat als je plezier hebt in je werk, de resultaten vanzelf komen. Ben je gelukkig in je werk, dan heeft dat effect op alles.”

Great Place
To Work:
‘Elke dag een beetje beter worden’

Shake up the next world of work with us.

Kernwaarden

Onze kernwaarden zijn Customer first, Learn everyday & Connecting people. Joke licht toe: ”We zijn klantgericht, zowel extern als intern. Daarnaast leren we elke dag en zijn we bijvoorbeeld slimmer gaan werken met elkaar. En, bij alles wat we doen proberen we zoveel mogelijk verbinding te maken met elkaar. Dat betekent ook dat we graag successen vieren en met elkaar feesten. We organiseren maandelijkse borrels met elke keer een ander thema, we doen heel veel aan sportactiviteiten, hebben iedere maand een viermoment waarop successen worden gevierd, de jarige collega’s worden toegezongen en mensen in het zonnetje worden gezet. Medewerkers komen ook regelmatig zelf met initiatieven om iets te organiseren en hier is volop ruimte voor. De resultaten laten zien dat onze werkomgeving wordt ervaren als rechtvaardig, gericht op innovatie en verbondenheid en dat vind ik echt supergaaf.”

“De afgelopen jaren zijn we enorm gegroeid en dat biedt carrière mogelijkheden voor zowel bestaande als nieuwe medewerkers. Er ontstaan nieuwe rollen en mooie doorgroei mogelijkheden. Onze organisatie belooft de komende jaren niet te stoppen met groeien en dat bereiken wij alleen met de meest gedreven collega’s. Wij hebben hele mooie rollen openstaan dus ik zou zeggen, ben je op zoek naar een mooie  uitdaging kom dan kennismaken en wie weet ben je binnenkort onderdeel van onze Great Place To Work.”

Joke de Graaf
Head of HR

Growth mindset

Elke dag een beetje beter worden, zowel als organisatie als individu, is waar we naar streven. Joke voegt daaraan toe: “We zoeken mensen die een growth mindset hebben. Het is wat dat betreft een snoepwinkel, want er valt altijd wat te verbeteren. Denk niet: het werkt, omdat we het altijd zo doen. Nee, we willen elke dag meebewegen met de verandering die nodig is. Daar ben ik ook met mijn eigen team continu mee bezig. We helpen de klant door goed te luisteren naar de vraag. Dat betekent ook dat soms iets niet kan, maar de feedback nemen we serieus en we kijken dan wat wél mogelijk is.”

Geweldige plek om te werken

Met een mooie trust Index van 77% voldoet HeadFirst Group aan de criteria voor goed werkgeverschap. Joke: “Het hoogst scoren we, met een 9,5, op een eerlijke behandeling ongeacht gender, etnische achtergrond of leeftijd, daar ben ik echt trots op. Waar we ook goed op scoren is het welkom heten en laten voelen van medewerkers. Ook autonomie, waar we naar streven, vertaalt zich terug naar hoge scores .” Joke straalt als ze een aantal voorbeelden benoemd. “Medewerkers krijgen veel verantwoordelijkheid, wordt beoordeeld met een een score van 9,3. Ik kan hier echt mezelf zijn, wordt gewaardeerd met een 9,2. Ik krijg de benodigde middelen om mijn werk goed te doen, wat gewaardeerd wordt met een 9. Als ik vrij wil, kan ik dat krijgen, wat een score heeft van een 9. Het management heeft vertrouwen in de medewerkers en biedt ruimte om hun functie uit te voeren, wat gewaardeerd wordt met een 8,9. Dat zijn waarderingen en scores waar we als organisatie heel blij van worden.”

Voor het tweede jaar op rij heeft HeadFirst Group de certificering Great Place To Work ontvangen. Wat betekent dit?

Voor Joke is de certificering een mooie erkenning, maar geen doel op zich. “Waar het om gaat is dat we ook echt een Great Place To Work zijn. Dat mensen hier met veel plezier aan het werk zijn, dat we ze een mooie en inhoudelijke baan kunnen bieden en een geweldige werkomgeving. De certificering kijkt niet alleen naar rationele aspecten zoals arbeidsvoorwaarden en opleidingen, maar ook naar zaken als leiderschap, vertrouwen, trots en plezier. Dat zijn elementen die je niet heel vaak terugziet, wel steeds meer gelukkig, maar wij lopen daarin voorop.”

Blijven verbeteren

Na de eerste certificering volgde een tweede erkenning, maar dit gaat volgens Joke niet vanzelf. “Afgelopen jaar waren we voor het eerst gecertificeerd en daar doen we dan ook echt iets mee. We hebben acties uitgezet voor de verbeterpunten, waardoor de ratings weer zijn gestegen. Great Place To Work acties zijn ook onderdeel in de jaarplannen van de verschillende teams. Iedere manager geeft daar aandacht aan waardoor we er allemaal aan werken om elke dag een beetje beter te worden.”

De stem van de werknemer

Voor Joke is het vooral belangrijk om goed te luisteren naar de medewerkers. “Zij zijn onze ogen en oren, zowel naar buiten toe richting de klanten, als intern. Ze zijn vertrouwd met onze systemen en weten precies wat wel en niet goed gaat. Daarom is hun input ontzettend waardevol om te blijven verbeteren en een fijne werkomgeving te behouden. We voeren jaarlijks tevredenheidsmetingen uit, maar ook tussendoor peilen we regelmatig. Het doel is om hiervan een doorlopend proces te maken.”

Wat maakt een werkplek echt geweldig? Bij HeadFirst Group gaat het niet alleen om mooie kantoren en aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden. Een ‘Great Place To Work’ zijn, waar medewerkers met plezier naartoe komen en waar een cultuur van vertrouwen en trots heerst, dat is de missie. Over die missie spreken we Joke de Graaf, Head of HR: “Ik ben ervan overtuigd dat als je plezier hebt in je werk, de resultaten vanzelf komen. Ben je gelukkig in je werk, dan heeft dat effect op alles.”

Head of HR

Joke de Graaf